Bültmann & Gerriets
Pushing Boundaries
Language and Culture in a Mexicano Community
von Olga A. Vasquez, Vasquez, Lucinda Pease-Alvarez
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-41935-2
Erschienen am 18.11.2003
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 531 Gramm
Umfang: 240 Seiten

Preis: 114,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 2. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

114,20 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Pushing Boundaries offers a unique perspective on the ways bilingual children and their families use and learn language in Eastside, a Mexicano immigrant community in Northern California. The authors track how children use language in a variety of settings: home, school, and community. What they discover is that at times, these bilingual children use both Spanish and English in the same conversation and that they often help their non-English-speaking adult family members and friends translate and interpret the modern world. The authors demonstrate how ethnic children, in collaboration with those around them, learn to engage in meaningful interactions, to derive meaning from written or oral texts, and to use their first language and cultural knowledge as a critical component for learning their second language and its underlying cultural norms.



Foreword Luis C. Moll; Preface; 1. Introduction; 2. Eastside: a Mexicano community; 3. Home and school contexts for language learning; 4. Bilingual children crossing cultural borders; 5. Negotiating culture and language in the home; 6. Moving towards a recognition perspective; 7. Meeting the challenges of diversity; Notes; References; Index.