Bültmann & Gerriets
New Chinese Cinemas
Forms, Identities, Politics
von Nick Browne, Paul G. Pickowicz, Esther Yau
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-521-44877-2
Erschienen am 14.04.2003
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 452 Gramm
Umfang: 276 Seiten

Preis: 33,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

33,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Analyses the changing forms and significance of filmmaking in the People's Republic of China, Taiwan, and Hong Kong since the end of the Cultural Revolution.



List of illustrations; List of contributors; Acknowledgments; Note on the Romanisation of Chinese; Introduction Nick Browne; Part I. Film in the People's Republic: 1. Spatiality and subjectivity in Xie Jin's film melodrama of the new period Ma Ning; 2. Society and subjectivity: on the political economy of Chinese melodrama Nick Browne; 3. Huang Jianxin and the notion of post-socialism Paul G. Pickowicz; 4. Neither one thing nor another? Towards a study of the viewing subject and Chinese cinema in the 1980s Chris Berry; Part II. Film in Taiwan and Hong Kong: 5. Remapping Taipei Fredric Jameson; 6. The Ideology of initiation: the films of Hou Hsiao-hsien William Tay; 7. The return of the father: Hong Kong new wave and its Chinese context in the 1980s Li Cheuk-To; 8. Border crossing: mainland China's presence in Hong Kong cinema Esther Yau; 9. Two films from Hong Kong: parody and allegory Leo Ou-Fan Lee.