Bültmann & Gerriets
Citizens, Politics and Social Communication
Information and Influence in an Election Campaign
von Robert Huckfeldt, R. Robert Huckfeldt
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-45298-4
Erschienen am 10.04.2003
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 668 Gramm
Umfang: 316 Seiten

Preis: 150,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 14. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

150,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book is dedicated to investigating the political implications of interdependent citizens.



Acknowledgments; Part I. Democratic Politics and Social Communication: 1. The multiple levels of democratic politics; 2. A research strategy for studying electoral politics; Part II. Electoral Dynamics and Social Communication: 3. The social dynamics of political preference; 4. Durability, volatility and social influence; 5. Social dynamics in an election campaign; Part III. Networks, Political Discussants, and Social Communication: 6. Political discussion in an election campaign; 7. Networks in context: The social flow of political information; 8. Choice, social structure, and the informational coercion of minorities; 9. Discussant effects on vote choice: Intimacy, structure, and interdependence; 10. Gender effects on political discussion: The political networks of men and women; Part IV. The Organizational Locus of Social Communication: 11. One-party politics and the voter revisited: strategic and behavioral bases of partisanship; 12. Political parties and electoral mobilization: political structure, social structure, and the party canvass; 13. Alternative contexts of political preference; 14. Political consequences of interdependent citizens; Bibliography; Index.