Bültmann & Gerriets
Changing Language Teaching Through Language Testing
A Washback Study
von Liying Cheng
Verlag: Cambridge University Press
Reihe: Studies in Language Testing Nr. 21
Hardcover
ISBN: 978-0-521-54473-3
Erschienen am 10.06.2005
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 496 Gramm
Umfang: 342 Seiten

Preis: 68,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

68,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Despite persistent assertions of washback (the influence of testing on teaching and learning) limited research studies have been undertaken on the subject. Even fewer studies have made use of quantitative and qualitative methods to examine washback. This book, at the intersection of language testing and teaching practices/programs, investigates the impact of the introduction of the 1996 Hong Kong Certificate of Education in English, a high-stakes public examination, on classroom teaching and learning in Hong Kong secondary schools. The washback effect was observed initially at the macro level, including different parties within the Hong Kong educational context, and subsequently at the micro level, in terms of the classroom, including aspects of teachers' attitudes, teaching content and classroom interactions. Further, the book offers insights into the concept that a test can be used as a change agent to encourage innovation in the classroom.


weitere Titel der Reihe