Bültmann & Gerriets
Talking Mathematics in School
Studies of Teaching and Learning
von Merrie Blunk, Magdalene Lampert, Roy Pea
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-62136-6
Erschienen am 23.04.2014
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 551 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 140,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

140,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This 1998 book addresses current issues in the teaching and learning of maths by looking at the processes of formulating, interpreting and solving problems.



1. Introduction Magdelene Lampert; Part I. Focusing on Doing and Learning Mathematical Talk: 2. Language socialization in the mathematics classroom: discourse practices and mathematical thinking Mary Catherine O'Connor; 3. The role of imagery and discourse in supporting students' mathematical development May McLain; 4. Building a context for mathematical discussion Paul Cobb; 5. Disciplined perception: learning to see in technoscience Rodney McNair; Part II. Focusing on Teaching Mathematical Talk; 6. Investigating teaching practice Reed Stevens; 7. The teacher's role in mathematical conversation: stepping in and stepping out Rogers Hall; 8. Teacher talk about how to talk in small groups Peggy Rittenhouse; 9. Teaching and learning politeness during mathematical argument in school Merrie Blunk; 10. Afterword: closing reflections on mathematical talk and mathematics teaching Perri Weingrad.