Bültmann & Gerriets
Vygotskian Perspectives on Literacy Research
Constructing Meaning Through Collaborative Inquiry
von Carol D. Lee, Roy Pea, Peter Smagorinsky
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-63095-5
Erschienen am 30.09.2009
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 636 Gramm
Umfang: 296 Seiten

Preis: 119,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

119,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This collection uses Vygotsky's cultural-historical theory of human development to frame their analyses of schooling.



1. Introduction: constructing meaning through collaborative inquiry Carol D. Lee and Peter Smagorinsky; Part I. Paradoxes in Vygotsky's Account of Development: 2. Vygotsky's two minds on the nature of meaning James V. Wertsch; 3. Creativity and collaboration in knowledge construction Vera John-Steiner and Teresa Meehan; Part II. Studies of Collaborative Inquiry: 4. Dialogic inquiry in education: building on the legacy of Vygotsky Gordon Wells; 5. Consequential progressions: exploring collective-individual development in a bilingual classroom LeAnn Putney, Judith Green, Carol Dixon, Richard Duran, Ana Floriani and Beth Yeager; 6. Linking writing and community development through the children's forum Anne Haas Dyson; 7. Synchronic and diachronic dimensions of social practice: an emerging methodology for cultural-historical perspectives on literacy learning Kris Gutierrez and Lynda Stone; 8. Idiocultural diversity in small groups: the role of the relational framework in collaborative learning Peter Smagorinsky and Cindy O'Donnell-Allen; 9. Signifying in the zone of proximal development: literate cultural competencies in language minority classrooms Carol D. Lee; 10. Teachers' developing philosophies on literacy and its use in public schools: a Vygotskian perspective on internal activity and teacher change Arnetha F. Ball; 11. Inspired by Vygotsky: ethnographic experiments in education Luis C. Moll; Author index; Subject index.