Bültmann & Gerriets
Becoming Human
von Iain Morley
Verlag: Cambridge University Press
Hardcover
ISBN: 978-0-521-73466-0
Erschienen am 11.06.2009
Sprache: Englisch
Format: 254 mm [H] x 178 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 616 Gramm
Umfang: 326 Seiten

Preis: 71,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 25. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

71,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This volume explores the relationship between symbolism, spirituality, and humanity in the prehistoric societies of Europe and traditional societies elsewhere.



1. Introduction Colin Renfrew; 2. Prologue: the emergence of symbolic thought: the principal steps of hominisation leading towards greater complexity Henry de Lumley; Part I. African Origins, European Beginnings and World Prehistory: 3. The origins of symbolism, spirituality & shamans? Exploring Middle Stone Age material culture in South Africa Christopher Henshilwood; 4. Neanderthal symbolic behaviour? Jane Renfrew; 5. Identifying ancient religious thought and iconography: problems of definition, preservation and interpretation Paul Taçon; 6. Situating the creative explosion: universal or local? Colin Renfrew; Part II. Approaches to 'Art and Religion': 7. The roots of art and religion in ancient material culture Merlin Donald; 8. The archaeology of early religious practices: a plea for a hypothesis-testing approach Francesco d'Errico; 9. Out of the mind: material culture and the supernatural Steven Mithen; 10. Of people and pictures: the nexus of Upper Palaeolithic religion, social discrimination and art David Lewis-Williams; 11. Music and ritual - parallels and practice, and the Upper Palaeolithic Iain Morley; Part III. The European Experience: 12. Materiality and meaning-making in the understanding of the Palaeolithic 'arts' Margaret Conkey; 13. Sticking bones into cracks in the Upper Palaeolithic Jean Clottes; 14. Cognition and climate: why is Upper Palaeolithic cave art almost confined to the Franco-Cantabrian region? Paul Mellars; Part IV. Reflections on the Origins of Spirituality: 15. Interdisciplinary perspectives on human origins and religious awareness Wentzel Van Huyssteen; 16. Innovation in material and spiritual culture: exploring conjectured relationships Keith Ward.