Bültmann & Gerriets
Creating the Nazi Marketplace
von S Jonathan Wiesen
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-76253-3
Erschienen am 22.11.2010
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 155 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 522 Gramm
Umfang: 294 Seiten

Preis: 95,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Combining cultural, intellectual and business history, Creating the Nazi Marketplace offers an innovative interpretation of commerce and ideology in the Third Reich.



Introduction; 1. National Socialism and the market; 2. Commerce for the community: advertising, marketing, and public relations in Hitler's Germany; 3. Rotary clubs, consumption, and the Nazis' achievement community; 4. Finding the 'voice of the consumer': the Society for Consumer Research in the 1930s; 5. World War II and the virtuous marketplace; Conclusion.



S. Jonathan Wiesen is Associate Professor of History at Southern Illinois University, Carbondale. He is the author of West German Industry and the Challenge of the Nazi Past, 1945-1955 (2001) - co-winner of the 2002 book prize from the Hagley Museum and Library and the Business History Conference - and the co-editor of Selling Modernity: Advertising in Twentieth-Century Germany (2007). His work has appeared in multiple scholarly journals, including Central European History, Holocaust and Genocide Studies and the Journal of Contemporary History.


andere Formate