Bültmann & Gerriets
Cultural Foundations of Learning
von Jin Li
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-76829-0
Erschienen am 24.05.2012
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 26 mm [T]
Gewicht: 730 Gramm
Umfang: 400 Seiten

Preis: 120,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Describes fundamental differences in learning beliefs between the Western mind model and the East Asian virtue model of learning.



1. Faust and birth of a research agenda; 2. Learning to master the universe and learning to transform self; 3. Time past and time present¿; 4. Mind-oriented and virtue-oriented learning process; 5. Curiosity begets inquiry and heart begets dedication; 6. Nerds' hell and nerds' haven; 7. Socratic and Confucian tutors at home; 8. Devil's advocate and the reluctant speaker; 9. Implications for the changing landscape of learning.



Dr Jin Li is tenured Associate Professor of Education and Human Development at Brown University. Her research examines different cultural learning models and how such culturally based models shape children's learning beliefs and achievement. She collaborates with researchers from Taiwan, Hong Kong, the UK, Germany, Israel and the United States. Dr Li has published in leading journals such as American Psychologist, the Journal of Educational Psychology, Child Development, Developmental Psychology, Ethos and Cognition and Emotion, among others.


andere Formate