Bültmann & Gerriets
Strength Through Joy
Consumerism and Mass Tourism in the Third Reich
von Shelley Baranowski
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-83352-3
Erschienen am 14.05.2014
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 602 Gramm
Umfang: 274 Seiten

Preis: 92,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

92,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This is the first book on the giant Nazi leisure and tourism agency, Strength through Joy (KdF).



Shelley Baranowski is Professor of History at the University of Akron. Her previous books include The Confessing Church: Conservative Elites and the Nazi State (1986) and The Sanctity of Rural Life: Nobility, Protestantism and Nazism in Weimar Prussia (1995). She has also co-edited Being Elsewhere: Tourism, Consumer Culture and Identity in Modern Europe and North America (2001), with Ellen Furlough.



Introduction; 1. Nazism, popular aspirations, and mass consumption on the road to power; 2. 'A volk strong in nerve': Strength through Joy's place in the Third Reich; 3. The beauty of labor: 'plant community' and coercion; 4. Mass tourism, the cohesive nation, and visions of empire; 5. Racial community and individual desires: tourism, the standard of living, and popular consent; 6. Memories of the past and promises for the future: Strength through Joy in wartime; 7. Epilogue: the end of 'German' consumption.