Bültmann & Gerriets
The Poetics of Melancholy in Early Modern England
von Douglas Trevor
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-83469-8
Erschienen am 28.04.2015
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 592 Gramm
Umfang: 268 Seiten

Preis: 130,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 11. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

130,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Exploring how attitudes toward human emotions changed in England during the late sixteenth and early seventeenth centuries, this book emphasizes the shared concerns of the 'non-literary' and 'literary' texts produced by Edmund Spenser, John Donne, Robert Burton, and John Milton. Douglas Trevor asserts that 'scholarly' practices such as glossing texts and appending sidenotes influenced the methods by which these writers came to analyze their own moods.



Douglas Trevor is Assistant Professor of English at the University of Iowa. He is co-editor of Historicism, Psychoanalysis, and Early Modern Culture (2000), and has published articles on Michel de Montaigne, Thomas More, Edmund Spenser, John Donne, George Herbert, and other early modern writers. He is also a contributing editor to The Complete Pelican Shakespeare (2002), and serves on the Editorial Board of the Shakespeare Yearbook.



1. The reinvention of sadness; 2. Detachability and the passions in Edmund Spenser's The Shepheardes Calender; 3. Hamlet and the humors of skepticism; 4. John Donne and scholarly melancholy; 5. Robert Burton's melancholic England; 6. Solitary Milton; Epilogue: after Galenism: angelic corporeality in Paradise Lost.