Bültmann & Gerriets
Understanding Foreign Policy Decision Making
von Alex Mintz, Karl Derouen Jr
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-87645-2
Erschienen am 14.04.2015
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 507 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 97,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Presents a psychological approach to foreign policy decision making. This approach focuses on the decision process, dynamics, and outcome.



Alex Mintz is Dean of the Lauder School of Government, Diplomacy and Strategy at IDC-Herzliya, Israel. He is editor of the journal Political Psychology, former co-editor of Foreign Policy Analysis and associate editor of the Journal of Conflict Resolution. Mintz was the 2005 recipient of the Distinguished Scholar Award for distinguished contribution to the field from the Foreign Policy Analysis section of the International Studies Association (ISA). He has published, edited, or co-edited nine books and is the author of multiple journal articles.



Part I. Introduction: 1. Why study foreign policy from a decision making perspective?; Part II. The Decision Environment: 2. Types of decisions and levels of analysis in foreign policy decision making; 3. Biases in decision making; Part III. Models of Decision Making: 4. The rational actor model; 5. Alternatives to the rational actor model; Part IV. Determinants of Foreign Policy Decision Making: 6. Psychological factors shaping foreign policy decisions; 7. International, domestic and cultural factors influencing foreign policy decision making; Part V. Marketing Foreign Policy: 8. Marketing, framing and media effects in foreign policy decision making; Part VI. Conclusion: 9. Conclusion: wrapping things up; Appendix: an applied decision analysis exercise and simulation.


andere Formate