Bültmann & Gerriets
ACE III
Arresting Contemporary Stories by Emerging Writers: Arresting
von Eileen Herbert-Goodall, Julia Prendergast, Deb Wain
Verlag: Recent Work Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-6453563-7-3
Erschienen am 01.10.2022
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 477 Gramm
Umfang: 328 Seiten

Preis: 16,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 24. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

16,70 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

The contributions to ACE III are diverse in form and theme. As a composite picture the collection represents an expansive vision for short-form writing. We include work by authors from diverse cultural and geographical locations, including - Australia: Gadigal Country, Dharawal Country, Wodi Wodi Country, Wurundjeri land, Naarm, Jinibara Country, Whadjuk Country, Turrbal & Yuggera land, Ngunnawal Country, as well as Dallas (USA), Mexico City, Greece, Norway, Tbilisi: Georgia, NYC, Chennai: India, Singapore, and Saudi Arabia.
The authors examine the conundrum and contradiction of human experience through carefully crafted detail. The brevity of short-form writing makes it an apt vessel for capturing the haunting incompleteness of human experience. Through flash and traditional length short stories, creative nonfiction, memoir, and hybrid forms, there is a compelling ebb and tow of ideas, as focalised through highly idiosyncratic registers. The authors cultivate narrative detail with intuitive hands and minds, fashioning abstracted realities that linger well beyond the final lines of the text. The contributions leave the reader reeling, asking how it is possible that story-work can enter our affect cycle as if it were lived experience.