Bültmann & Gerriets
Working and Growing Up in America
von Jeylan T Mortimer
Verlag: Harvard University Press
Reihe: Adolescent Lives Nr. 2
Taschenbuch
ISBN: 978-0-674-01614-9
Auflage: Revised edition
Erschienen am 01.02.2005
Sprache: Englisch
Format: 211 mm [H] x 155 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 395 Gramm
Umfang: 304 Seiten

Preis: 37,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 27. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

37,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext


Should teenagers have jobs while they're in high school? Doesn't working distract them from schoolwork, cause long-term problem behaviors, and precipitate a "precocious" transition to adulthood?
This report from a remarkable longitudinal study of 1,000 students, followed from the beginning of high school through their mid-twenties, answers, resoundingly, no. Examining a broad range of teenagers, Jeylan Mortimer concludes that high school students who work even as much as half-time are in fact better off in many ways than students who don't have jobs at all. Having part-time jobs can increase confidence and time management skills, promote vocational exploration, and enhance subsequent academic success. The wider social circle of adults they meet through their jobs can also buffer strains at home, and some of what young people learn on the job--not least responsibility and confidence--gives them an advantage in later work life.


weitere Titel der Reihe