Bültmann & Gerriets
Theory of the Gimmick
Aesthetic Judgment and Capitalist Form
von Sianne Ngai
Verlag: Harvard University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-674-98454-7
Erschienen am 16.06.2020
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 167 mm [B] x 37 mm [T]
Gewicht: 784 Gramm
Umfang: 416 Seiten

Preis: 37,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 19. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

37,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Sianne Ngai is Andrew W. Mellon Professor of English at the University of Chicago. She is the author of Ugly Feelings and Our Aesthetic Categories: Zany, Cute, Interesting, winner of the Modern Language Association¿s James Russell Lowell Prize. Her work has been translated into multiple languages.



Acclaimed critic Sianne Ngai theorizes the gimmick as an aesthetic category reflecting the fundamental laws of capitalism. Gimmicks make promises of saving labor and increasing value that we distrust but also find attractive. Exploring the use of this form, Ngai shows how its aesthetic dissatisfactions reflect deeper anxieties about capitalism.