Bültmann & Gerriets
Democratic Communications
Formations, Projects, Possibilities
von James F. Hamilton
Verlag: RLPG/Galleys
Reihe: Critical Media Studies
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7391-1866-5
Erschienen am 07.02.2008
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 721 Gramm
Umfang: 350 Seiten

Preis: 166,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

166,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

James F. Hamilton is associate professor of advertising and public relations at the University of Georgia.



This is the first book to take issue with the long-standing assumptions about alternative media and democratic communications and place them in a detailed cultural and historical context. Ranging from prophecy in sixteenth-century England to the self-managed projects of critical literacy and social change of today, it assesses the historical heritage, present conditions, and future possibilities of today's remade media landscape for democratic communications.



1 Preface 2 Acknowledgements 3 Introduction: The Problem of the Mainstream and the Alternative Part 4 Part One-Market Formations 5 Introduction to Part One Chapter 6 1. Providentialism and Rationalist Empiricism in Early Modern England Chapter 7 2. The Emergence of Broadcasting and the Rationalization of Participation Part 8 Part Two-Struggling Against the Market 9 Introduction to Part Two Chapter 10 3. Philanthropy, Professionalization, and Social-Reform Communications Chapter 11 4. Community Media Projects and the Containment of the Mass-Culture Critique Chapter 12 5. Modernism and the Aestheticization of Dissent Part 13 Part Three-Toward New Formations 14 Introduction to Part Three Chapter 15 6. Market Radicalism and the Struggle of Participation Chapter 16 7. Democratic Communications as Critical, Collective Education 17 Afterword: Utopia and Inspiration 18 Bibliography 19 Index 20 About the Author


weitere Titel der Reihe