Bültmann & Gerriets
From the Labyrinth of the World to the Paradise of the Heart
Science and Humanism in UNESCO's Approach to Globalization
von Vincenzo Pavone
Verlag: RLPG/Galleys
Reihe: Critical Media Studies: Institutions, Politics, and Culture
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7391-2262-4
Erschienen am 13.05.2008
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 595 Gramm
Umfang: 270 Seiten

Preis: 150,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

150,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Vincenzo Pavone is a researcher in social and political sciences for the Institute of Public Goods and Policies at the Spanish National Research Council (CSIC) in Madrid, Spain.



Science and Humanism in UNESCO's Approach to Globalization studies the influence of scientific humanism on the emergence and development of UNESCO's original approach to globalization. It also studies the role that UNESCO tried to play in the international system through the promotion of its own specific account of globalization.



Chapter 1 Table of Contents Chapter 2 List of Abbreviations Chapter 3 Preface Chapter 4 Acknowledgments Chapter 5 Introduction Chapter 6 1 The UNESCO Idea and Its Historical Predecessors Chapter 7 2 Intergovernmental vs. Global: UNESCO and Its Double Identity Chapter 8 3 The Humanism of Development Chapter 9 4 UNESCO, Scientific Humanism, and Global Governance Chapter 10 5 Globalization, Science, and the Minds of Men: Humanism in Action Chapter 11 6 UNESCO and the Discourses on Science, Education, and Peace Chapter 12 Conclusion Chapter 13 Bibliography Chapter 14 Index Chapter 15 About the Author