Bültmann & Gerriets
Cinema at the Crossroads
Nation and the Subject in East Asian Cinema
von Hyon Joo Yoo
Verlag: RLPG/Galleys
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7391-6782-3
Erschienen am 19.04.2012
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 408 Gramm
Umfang: 170 Seiten

Preis: 135,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

135,70 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Preface
Introduction: What's in a Name? Postcolonial East Asia
Chapter 1. The Other Empire: Japan and the Pornographic Imagination of East Asia
Chapter 2. Can the Subaltern "See"? The Subaltern Vision and Looking Otherwise
Chapter 3. Transnational Cultural Production and the Politics of Moribund Masculinity
Chapter 4. When is it Postcolonial? Time-Space in East Asian National Cinema
Epilogue



In Cinema at the Crossroads: Nation and the Subject in East Asian Cinema, Hyon Joo Yoo argues that East Asian experiences of colonialism and postcolonialism call for a different conceptualization of postcoloniality, subjectivity, and the nation. Through its analyses of Japanese, Korean, and Taiwanese cinemas, this engaging study of cinema and culture charts the ways in which national cinemas visualize colonial and postcolonial conditions that derive from the history of Japanese colonialism and the post-war alliance between Japan and the United States.
What does it mean to rethink postcolonial studies through East Asian cinema and experience? Yoo pursues this question by bringing an East Asian postcolonial framework, the notion of film as a manifestation of national culture, and the methodology of psychoanalysis to bear on a failed hegemonic subject. Cinema at the Crossroads is a profound look into how cinema and national culture intertwine with hegemony and power.


andere Formate