Bültmann & Gerriets
The Languages of Business
An International Perspective
von Francesca Bargiela-Chiappini, Sandra Harris
Verlag: Edinburgh University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7486-0833-1
Erschienen am 01.07.1997
Sprache: Englisch
Format: 155 mm [H] x 234 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 458 Gramm
Umfang: 264 Seiten

Preis: 32,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 26. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

32,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

What do real people around the world actually say when they meet for business purposes? This book explores how people around the world, speaking different languages, accomplish business. It explores the cultural assumptions underlying a variety of task-oriented verbal interactions - from a simple book purchase to a complex bargaining session. The languages covered include varieties of English (British, American and Australian) used in inter-cultural settings - such as American and Japanese, or Australian and Korean/Vietnamese Japanese - and other languages such as German, Spanish, Italian, and Brazilian Portuguese as used in intra-cultural situations.



Edited by Francesca Bargiela-Chiappini and Sandra J. Harris