Bültmann & Gerriets
French Queer Cinema
von Nick Rees-Roberts
Verlag: Edinburgh University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7486-3418-7
Erschienen am 27.10.2008
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 152 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 417 Gramm
Umfang: 176 Seiten

Preis: 126,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

French Queer Cinema looks at queer self-representation in contemporary auteur film and experimental video in France. Whilst there is growing research on representations of queer sexualities in France, this is the first comprehensive study of the cultural formation and critical reception of contemporary queer film and video. French Queer Cinema addresses the socio-political context informing both queer DIY video and independent gay cinema, including films such as Patrice Chéreau's Ceux qui m'aiment prendront le train, Olivier Ducastel and Jacques Martineau's Drôle de Félix, François Ozon's Le Temps qui reste and André Téchiné's Les Témoins. Taking up the recent Anglo-American attention to queer migration, the book looks at gay fantasies of Arab (beur) men, as well as beur self-representation in Europe's fastest-selling gay DV porn production Citébeur. Further chapters cover transgender dissent, and the effects of AIDS and loss on the formation of gay identities. Key Features *Provides a full, up-to-date account of the formation, reception and setting for contemporary queer film and video in France. *Situates cinematic representations of migration, social exclusion and queer sexualities in the context of recent repressive legislation on sex work and immigration. *Covers the work of less well-known directors such as Christophe Honoré, Sébastien Lifshitz and Gaël Morel. Nick Rees-Roberts is Lecturer in French, University of Bristol.



Nick Rees-Roberts is Lecturer in French at the University of Bristol.


andere Formate