Bültmann & Gerriets
Education And The Market Place
von Terence H. Mclaughlin
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7507-0349-9
Erschienen am 31.10.1994
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 295 Gramm
Umfang: 188 Seiten

Preis: 98,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

Chapter 1. Education and the Market Place: An Introduction, Chapter 2. Schooling, Markets and Public Agency 1833¿1944, Part 1. Examining Particular Applications of the Market Principles in Practice, Chapter 3. Local Education Authorities and the Market Place, Chapter 4. In Defence of the Educational Voucher, Chapter 5. Diversity in State Education: The Grant Maintained Option, Chapter 6. Managing the Market, Chapter 7. Parents: Customers or Partners?, Chapter 8. Business Sponsorship in Schools: A Changing Climate, Chapter 9. Pied Piper Revisited, Part 2. The Debate in Philosophical and Educational, Chapter 10. Markets, Values and Education, Chapter 11. Education and the Limits of the Market, Chapter 12. Education is a Public Good: On the need to Resist the Domination of Economic Science, Chapter 13. In Defence of Markets in Educational Provision, Chapter 14. Politics, Markets and Schools: The Central Issues, Notes on Contributors, Index



Terence H. McLaughlin, David Bridges



This collection of essays debates the application of market principles to and within the context of education. The contributors are all leading figures in their field, presenting their ideas in an accessible style to the lay reader. Throughout, the educational and public policy issues raised by the application of market principles to education are closely examined.


andere Formate