Bültmann & Gerriets
Feminism and the Classroom Teacher
Research, Praxis, Pedagogy
von Amanda Coffey, Sara Delamont
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7507-0749-7
Erschienen am 17.02.2000
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 299 Gramm
Umfang: 188 Seiten

Preis: 65,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Combining feminist theory and empirical material, drawing on feminist writing and their own research experience, the authors provide an interpretation of teachers and their teaching.



1.Feminisms, Post-Feminisms and Post-Modernism 2. Classroom Life: the Everyday Work of the Teacher 3. (Re)producing and (Re)defining Knowledge(s) 4.Gender and the Teacher's Career 5.Experiences and Biographies 6. Recruitment, Initial Training and Socialization 7.The Foremothers of Today's Teachers 8.Understanding the Profession 9.The Research Agenda Conclusion



Amanda Coffey lectures in Sociology and Research Methods at Cardiff University. Her research interests include gender and education, the sociology of the professions and young people and citizenship. She is the author of several books and has published in a range of journals and edited collections.
Sara Delamont is Reader ain Sociology ant Cardiff University . She has published extensively on social interaction in schools and classrooms, women intellectuals, and the anthropology of contemporary Europe.


andere Formate