Bültmann & Gerriets
Indigenous Education and Empowerment
International Perspectives
von Ismael Abu-Saad, Duane Champagne
Verlag: RLPG/Galleys
Reihe: Contemporary Native American Communities Nr. 17
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7591-0894-3
Erschienen am 23.03.2006
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 157 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 498 Gramm
Umfang: 208 Seiten

Preis: 153,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

153,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Edited by Ismael Abu-Saad and Duane Champagne



Indigenous people have often been confronted with education systems that ignore their cultural and historical perspectives. This insightful volume contributes to our understanding of indigenous empowerment through education, and creates a new foundation for implementing specialized indigenous/minority education worldwide, engaging the simultaneous projects of cultural preservation and social integration. A vital work for scholars in Native American studies, ethnic studies, and education.



1 Acknowledgments 2 Introduction: Seeking Common Ground Through Education: An Introduction 3 1. Athabaskan Education: The Case of Denendeh Past, Present and Future 4 2. Four Directions for Indian Education 5 3. Deconstructing Captivities: Indigenous Women Reshaping Education and Justice 6 4. Decolonizing Athabaskan Education: Aboriginal and Treaty Rights in Denendeh 7 5. Hear the silenced voices and make that relationship: Issues of Relational Ethics in Aboriginal contexts 8 6. Identity Formation among Indigenous Youth in Majority-Controlled Schools: Palestinian Arabs in Israel 9 7. Education, Culture and Nation Building: Development of the Tribal Learning Community and Educational Exchange 10 8. TalanoaMalie: Social and Educational Empowerment for Tongans by Tongans in the 'Pasifika' Education Proposal 11 9. Articulating Indigenous People' Culture in Education 12 Index 13 About the Authors


andere Formate
weitere Titel der Reihe