Bültmann & Gerriets
The Press and Popular Culture
von Martin Conboy
Verlag: Sage Publications
Taschenbuch
ISBN: 978-0-7619-6661-6
Erschienen am 12.11.2001
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 324 Gramm
Umfang: 208 Seiten

Preis: 74,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Martin Conboy is a Reader in the Department of Journalism Studies at the University of Sheffield. He co-edits the book series Journalism Studies: Key Texts for SAGE.



Martin Conboy explores the complex and dynamic relationship between the popular press and popular culture. He argues for the importance of an historical perspective in understanding the contemporary relationship between the popular and the press. The book concludes with an analysis of the popular press in a globalized media environment.



Introduction: Popular Press
Theory and History
Popularizing the People
The Popular Press as Popular Culture
The American Popular Press in the Nineteenth Century
The English Popular Press in the Early Nineteenth Century
Commercializing the Popular in Britain
The New Journalism
The Long Version
The Popular Press
Surviving Postmodernity
Integrating Approaches to Contemporary Popular Culture


andere Formate