Bültmann & Gerriets
Becoming a Reflective Educator
How to Build a Culture of Inquiry in the Schools
von Timothy G. Reagan, Charles W. Case, John W. Brubacher
Verlag: Corwin
Hardcover
ISBN: 978-0-7619-7553-3
Auflage: 2. Auflage
Erschienen am 22.12.1999
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 282 Gramm
Umfang: 188 Seiten

Preis: 42,70 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 10. Januar.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.


Versandsachen nach auswärts kommen eventuell nicht mehr rechtzeitig vor Heiligabend an. Im Stadtgebiet geben unsere Kuriere bis zum 23.12. ihr Bestes.
42,70 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

A seminal work on reflective practice to help teachers become creative and innovative "agents of inquiry" in their schools and classrooms.



Reflection, Reflective Practice and the Teacher
Toward a ¿Culture of Inquiry¿ in the School
Values, Ethics and Reflective Teaching
Democratic Schooling, Critical Pedagogy and Reflective Practice
The Nexus of School and Community
Transformative and Constructivist Curricula and Instruction
Transformational Leadership in the School
The Teacher as Leader
Preparing Reflective Educators
The Role of Teacher Education
Toward Reflective Practice



Timothy Reagan is currently Visiting Professor of Educational Leadership at Central Connecticut State University. He has previously been a faculty member at Galluadet University, Central Connecticut State University, the University of Connecticut, Roger Williams University, and the University of the Witwatersrand. He has also served as the Associate Dean of the Neag School of Education at the University of Connecticut, Dean of the School of Education at Roger Williams University, and Dean of the Faculty of Humanities at the University of the Witwatersrand. His areas of interest include educational policy studies and the education of cultural and linguistic minority groups. Reagan co-authored Becoming a Reflective Educator: How to Build a Culture of Inquiry in the Schools, another Corwin Press book that contributes to the authors' illustration of leadership in dynamic schools.