Bültmann & Gerriets
Innovation in Professional Education
Steps on a Journey from Teaching to Learning
von Richard E Boyatzis, Scott S Cowen, David A Kolb
Verlag: Wiley
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7879-0032-8
Erschienen am 13.12.1994
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 630 Gramm
Umfang: 308 Seiten

Preis: 59,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 24. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

59,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Based on the experience of the restructuring of the MBA program at Case Western Reserve University, the book describes the transformation of a program from one where student learning was incidental to teaching and research into one where learning is preeminent. Draws from ten years of curriculum change efforts to trace the entire process of program redesign, from initial discussion to implementation and evaluation. Examines strategic planning within the professional school and describes in detail the Managerial Assessment Course--a key element of the new program and a driving force for self-directed learning.



RICHARD E. BOYATZIS is a psychologist and professor of organizational behavior. Before joining the Weatherhead School of Management (WSOM) in 1987 he was a consultant in management development. SCOTT S. COWEN has been Dean of the WSOM since 1983. DAVID A. KOLB is a psychologist and professor of organizational behavior at WSOM who has taught and done research in experiental learning.