Bültmann & Gerriets
Practicing What We Teach: Confronting Diversity in Teacher Education
von Renee J. Martin
Verlag: State University of New York Press
Reihe: Suny Series, the Social Contex
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7914-2549-7
Erschienen am 15.09.1995
Sprache: Englisch
Umfang: 304 Seiten

Preis: 96,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

96,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Focusing on the efforts of teacher educators struggling to meaningfully address issues of race, class, and gender in their classrooms, Practicing What We Teach goes beyond the realm of the theoretical to link multicultural theory to actual classroom practice. In so doing the contributors expose some of the stark realities of addressing issues of diversity in institutions where there has traditionally been little research or support for multicultural efforts. Shared classroom experience by teacher educators creates a new template for thinking about diversity as the reader is guided through the reconstruction of pedagogies and classroom approaches that encourage students to think reflectively and analytically about the nature of their experiences in American society.



Renee J. Martin is Associate Professor of Educational Foundations at The University of Toledo.


weitere Titel der Reihe