Bültmann & Gerriets
Subtractive Schooling: U.S. - Mexican Youth and the Politics of Caring
von Angela Valenzuela
Verlag: State University of New York Press
Reihe: Suny Series, the Social Contex
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7914-4321-7
Erschienen am 15.10.1999
Sprache: Englisch
Gewicht: 599 Gramm
Umfang: 346 Seiten

Preis: 96,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 2. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

96,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
zum E-Book (EPUB) 37,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Subtractive Schooling provides a framework for understanding the patterns of immigrant achievement and U.S.-born underachievement frequently noted in the literature and observed by the author in her ethnographic account of regular-track youth attending a comprehensive, virtually all-Mexican, inner-city high school in Houston. Valenzuela argues that schools subtract resources from youth in two major ways: firstly by dismissing their definition of education and secondly, through assimilationist policies and practices that minimize their culture and language. A key consequence is the erosion of students' social capital evident in the absence of academically oriented networks among acculturated, U.S.-born youth.



Angela Valenzuela is Professor in Curriculum and Instruction and Center for Mexican American Studies at the University of Texas, Austin.


andere Formate
weitere Titel der Reihe