Bültmann & Gerriets
Teachers' Learning
Stories of Science Education
von W. Louden, J. Wallace
Verlag: Springer Netherlands
Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education Nr. 7
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-7923-6259-3
Auflage: 2000
Erschienen am 30.04.2000
Sprache: Englisch
Format: 241 mm [H] x 160 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 483 Gramm
Umfang: 208 Seiten

Preis: 106,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 6. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Teachers' Learning: Stories of Science Education is aimed at science educators who wish for a deeper understanding of how teachers learn to teach science and the role of stories in reporting science education research. It is a fascinating look at the knowledge teachers have and use, how context influences teachers' work, and the role of reflection and collaboration in teachers' learning.
At the core of each chapter is a story or group of stories written by or about teachers. These stories serve as a form of data to build a set of arguments about how science teachers grow and the possibilities for change in teaching. This book is designed for all those involved in the science teaching enterprise. Pre-service teachers, graduate students and science education researchers are invited to utilise both the findings about teachers' learning and the research processes employed to develop those findings.



1. Stories and Science.- Teaching.- 2. Knowing and Teaching: Johanna.- 3. Tradition and Change: David.- 4. Subject Matter and Milieu: Mr Ward.- 5. Multiple Realities: Ms Horton.- Reflection.- 6. Cases and Commentaries: Gerald.- 7. Interests and Forms: Johanna.- Collaboration.- 8. Working Together: Amanda and Geoff.- 9. Ethics and Research: Malcolm.- Conclusion.- Teachers's Learning and the Possibility of Change.


andere Formate
weitere Titel der Reihe