Bültmann & Gerriets
Development in Context
Acting and Thinking in Specific Environments
von Robert H Wozniak, Kurt W Fischer
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8058-0769-1
Erschienen am 01.05.1993
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 581 Gramm
Umfang: 308 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

First Published in 1993. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.



Kurt W. Fischer, Robert H. Wozniak



Contents: R.H. Wozniak, K.W. Fischer, Development in Context: An Introduction. Part I:Ecosystems, Affordances, Transactions, and Skills: Theories of Person/Situation Interaction.U. Bronfenbrenner, The Ecology of Cognitive Development: Research Models and Fugitive Findings. E.S. Reed, The Intention to Use a Specific Affordance: A Conceptual Framework for Psychology. R.H. Wozniak, Co-Constructive Metatheory for Psychology: Implications for an Analysis of Families as Specific Social Contexts for Development. K.W. Fischer, D.H. Bullock, E.J. Rotenberg, P. Raya, The Dynamics of Competence: How Context Contributes Directly to Skill. Part II:Context and the Acquisition of Sociocultural Knowledge.B. Rogoff, Children's Guided Participation and Participatory Appropriation in Sociocultural Activity. R.M. Downs, L.S. Liben, Mediating the Environment: Communicating, Appropriating, and Developing Graphic Representations of Place. N. Granott, Patterns of Interaction in the Co-Construction of Knowledge: Separate Minds, Joint Effort, and Weird Creatures. Part III:Social Systems as Specific Contexts for Development.I.E. Sigel, E.T. Stinson, M-I. Kim, Socialization of Cognition: The Distancing Model. D.H. Feldman, Cultural Organisms in the Development of Great Potential: Referees, Termites, and the Aspen Music Festival. Part IV:Commentaries.J.A. Meacham, Where Is the Social Environment? A Commentary on Reed. W. Kessen, Rumble or Revolution: A Commentary.


andere Formate