Bültmann & Gerriets
Computers As Cognitive Tools
von Susanne P Lajoie, Sharon J Derry
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8058-1082-0
Erschienen am 01.06.1993
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 155 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 522 Gramm
Umfang: 410 Seiten

Preis: 76,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

First Published in 1993. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.



Susanne P. Lajoie, Sharon J. Derry



Contents: S.J. Derry, S.P. Lajoie, A Middle Camp for (Un)Intelligent Instructional Computing: An Introduction. Part I:Model Builders.K.R. Koedinger, J.R. Anderson, Reifying Implicit Planning in Geometry: Guidelines for Model-Based Intelligent Tutoring System Design. V.J. Shute, A Comparison of Learning Environments: All That Glitters... M.R. Lepper, M. Woolverton, D.L. Mumme, J-L. Gurtner, Motivational Techniques of Expert Human Tutors: Lessons for the Design of Computer-Based Tutors. S.J. Derry, L.W. Hawkes, Local Cognitive Modeling of Problem-Solving Behavior: An Application of Fuzzy Theory. Part II:Non-Modelers.K. Reusser, Tutoring Systems and Pedagogical Theory: Representational Tools for Understanding, Planning, and Reflection in Problem Solving. G. Salomon, On the Nature of Pedagogic Computer Tools: The Case of the Writing Partner. R. Lehrer, Authors of Knowledge: Patterns of Hypermedia Design. S.D. Teasley, J. Roschelle, Constructing a Joint Problem Space: The Computer as a Tool for Sharing Knowledge. Part III:Bridging Differences in Opposing Camps.S.P. Lajoie, Computer Environments as Cognitive Tools for Enhancing Learning. S. Katz, A. Lesgold, The Role of the Tutor in Computer-Based Collaborative Learning Situations. L. Schauble, K. Raghavan, R. Glaser, The Discovery and Reflection Notation: A Graphical Trace for Supporting Self-Regulation in Computer-Based Laboratories. Part IV:Discussants.S.F. Chipman, Gazing Once More Into the Silicon Chip: Who's Revolutionary Now? A. Lesgold, Information Technology and the Future of Education.


andere Formate