Bültmann & Gerriets
Reflections on Statistics
Learning, Teaching, and Assessment in Grades K-12
von Susanne P Lajoie
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8058-1971-7
Erschienen am 01.03.1998
Sprache: Englisch
Format: 237 mm [H] x 150 mm [B] x 26 mm [T]
Gewicht: 726 Gramm
Umfang: 358 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Contents: Preface. S.P. Lajoie, T.A. Romberg, Identifying an Agenda for Statistics Instruction and Assessment in Grades K-12. Part I: Statistical Content.R.L. Scheaffer, A.E. Watkins, J.M. Landwehr, What Every High School Graduate Should Know About Statistics. G. Burrill, T. Romberg, Statistics and Probability for the Middle Grades: Examples From Mathematics in Context. Part II: Teaching Statistics.G.W. Bright, S.N. Friel, Graphical Representations: Helping Students Interpret Data. S.N. Friel, G.W. Bright, Teach-Stat: A Model for Professional Development in Data Analysis and Statistics for Teachers K-6. Part III: Learning Statistics.J. Horvath, R. Lehrer, A Model-Based Perspective on the Development of Children's Understanding of Chance and Uncertainty. K.E. Metz, Emergent Ideas of Chance and Probability in Primary Grade Children. S.J. Derry, J. Levin, H. Osana, M. Jones, Statistical Gaming. Part IV: Assessing Statistics.S.P. Lajoie, N. Lavigne, S. Munsie, T. Wilkie, Monitoring Student Progress in Statistics. D.L. Schwartz, S.R. Goldman, N.J. Vye, B.J. Barron, the Cognition and Technology Group at Vanderbilt, Using Anchored Instruction to Align Everyday and Mathematical Reasoning: The Case of Sampling Assumptions. I. Gal, Assessing Statistical Knowledge as It Relates to Students' Interpretations of Data. Part V: Epilogue.S.P. Lajoie, Reflections on a Statistics Agenda for K-12.



Reports the work of the statistics working group established by NCRMSE to begin an interdisciplinary dialoge to clarify what statistics instruction & assessment means for pre-college-level grades.


andere Formate