Bültmann & Gerriets
Washback in Language Testing
Research Contexts and Methods
von Liying Cheng, Yoshinori Watanabe, With Andy Curtis
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8058-3987-6
Erschienen am 01.11.2003
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 155 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 354 Gramm
Umfang: 260 Seiten

Preis: 50,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Washback refers to the influence of language testing on teaching and learning. This volume, at the important intersection of language testing and teaching practices, presents theoretical, methodological, and practical guidance for current and future wash



Contents: J.C. Alderson, Foreword. L. Cheng, Y. Watanabe, A. Curtis, Preface. Part I: Concepts and Methodology of Washback.L. Cheng, A. Curtis, Washback or Backwash: A Review of the Impact of Testing on Teaching and Learning. Y. Watanabe, Methodology in Washback Studies. S. Andrews, Washback and Curriculum Innovation. Part II: Washback Studies From Different Parts of the World.B. Stecher, T. Chun, S. Barron, The Effects of Assessment-Driven Reform on the Teaching of Writing in Washington State. N. Saville, R. Hawkey, The IELTS Impact Study: Investigating Washback on Teaching Materials. B. Hayes, J. Read, IELTS Test Preparation in New Zealand: Preparing Students for the IELTS Academic Module. C. Burrows, Washback in Classroom-Based Assessment: A Study of the Washback Effect in the Australian Adult Migrant English Program. Y. Watanabe, Teacher Factors Mediating Washback. L. Cheng, The Washback Effect of a Public Examination Change on Teachers' Perceptions Toward Their Classroom Teaching. L. Qi, Has a High-Stakes Test Produced the Intended Changes? I. Ferman, The Washback of an EFL National Oral Matriculation Test to Teaching and Learning.



Liying Cheng, Yoshinori Watanabe, WITH Andy Curtis


andere Formate