Bültmann & Gerriets
Sociocultural Contexts of Language and Literacy
von Bertha Perez, Teresa L McCarty, Lucille J Watahomigie
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8058-4341-5
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 18.03.2004
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 160 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 567 Gramm
Umfang: 420 Seiten

Preis: 76,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Sociocultural Contexts of Language and Literacy, Second Edition engages prospective and in-service teachers in learning about linguistically and culturally diverse students, and in using this knowledge to enrich literacy learning in classrooms and



Contents: Preface. Part I: Theoretical Perspectives on Language and Literacy.B. Pérez, Literacy, Diversity, and Programmatic Responses. B. Pérez, Language, Literacy, and Biliteracy. B. Pérez, Writing Across Writing Systems. Part II: Language and Literacy Acquisition in Diverse Communities.T.L. McCarty, L.J. Watahomigie, Language and Literacy in American Indian and Alaska Native Communities. M.E. Torres-Guzmán, Language, Culture, and Literacy in Puerto Rican Communities. T.T. Dien, Language and Literacy in Vietnamese American Communities. J-M. Chang, Language and Literacy in Chinese American Communities. H.L. Smith, Literacy and Instruction in African American Communities: Shall We Overcome? A. Dávila de Silva, Emergent Spanish Writing of a Second Grader in a Whole-Language Classroom. Part III: Literacy Development in Multilingual, Multicultural Classrooms.B. Pérez, A. Nordlander, Making Decisions About Literacy Instructional Practices. B. Pérez, Creating a Classroom Community for Literacy. B. Pérez, Literacy, Curriculum, and Language Diversity.



Teresa L. McCarty, Lucille J. Watahomigie, To thi Dien, Bertha Perez, Maria E. Torres-Guzman


andere Formate