Bültmann & Gerriets
Educational Accountability Effects
An International Pespective: A Special Issue of the Peabody Journal of Education
von Kenneth Leithwood, Lorna Earl
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8058-9728-9
Erschienen am 01.01.2001
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 82 Gramm
Umfang: 220 Seiten

Preis: 46,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

46,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

First Published in 2001. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.



Volume 75, Number 4, 2001. Contents: K. Leithwood, L. Earl, Educational Accountability Effects: An International Perspective. Part I: Market-Driven Approaches to Accountability. R.R. O'Reilly, L. Bosetti, Charter Schools: The Search for Community. Part II: Decentralization Approaches to Accountability. K. Parker, K. Leithwood, School Councils' Influence on School and Classroom Practice. V. Robinson, H. Timperley, The Link Between Accountability and Improvement: The Case of Reporting to Parents. Part III: Professional Approaches to Accountability. R.E. Blum, Standards-Based Reform: Can it Make a Difference for Students? L. Earl, N. Torrance, Embedding Accountability and Improvement Into Large-Scale Assessment: What Difference Does it Make? Part IV: Management Approaches to Accountability. H. Raham, Cooperative Performance Incentive Plans. C. Kelley, S. Conley, S. Kimball, Payment for Results: The Effects of the Kentucky and Maryland Group-Based Performance Award Programs. R.T. Ogawa, E. Collom, Using Performance Indicators to Hold Schools Accountable: Implicit Assumptions and Inherent Tensions.