Bültmann & Gerriets
Embracing Race: Why We Need Race-Conscious Education Policy
von Michele S. Moses
Solist*in: Gary Orfield
Verlag: Teachers College Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8077-4237-2
Erschienen am 15.07.2002
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 158 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 295 Gramm
Umfang: 199 Seiten

Preis: 27,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 1. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

27,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

With clarity, passion, and creativity, Michele Moses offers a new and promising lens for viewing the unsolved issues of race and education. In this book, Moses provides a comprehensive examination of four major race-conscious educational policies: bilingual education, multicultural curricula, affirmative action, and remedial education. She argues, convincingly, that such policies are critical to fostering self-determination and personal autonomy in students who will otherwise be left with a deficient education.

Presenting a strong, theoretically grounded case for race-conscious educational policies, this volume offers a new framework for examining the complex interaction between race, education, opportunities, and justice.

Some of the important questions addressed in this volume include:

-- What must the educational system do to promote social justice for students of color and poor students?

-- What is required to help these students to develop self-determination?

-- How will race-conscious educational policies help to provide a fair education for all students?