Bültmann & Gerriets
Ability, Equity, and Culture
Sustaining Inclusive Urban Education Reform
von Elizabeth B Kozleski, Kathleen A King Thorius
Verlag: Teachers College Press
Reihe: Disability, Culture, and Equit
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8077-5492-4
Erschienen am 31.01.2014
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 155 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 363 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 38,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 12. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

38,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Demonstrates how schools can move from a deficit model to a culturally responsive model that works for all learners. To strengthen relationships between research and practise, chapters are authored by a practitioner/researcher team and include a case study of an authentic urban reform situation. This volume will help readers make use of emerging knowledge and culturally responsive pedagogy to implement reforms that are more congruent with the needs of urban education contexts.



Elizabeth B. Kozleski chairs the Special Education program at the University of Kansas. She received the TED-Merrill award for her leadership in special education teacher education in 2011. Kathleen King Thorius is an assistant professor of urban special education in Indiana University's School of Education at IUPUI. She is principal investigator for the Great Lakes Equity Center, a Regional Equity Assistance Center funded by the U.S. Department of Education.


weitere Titel der Reihe