Bültmann & Gerriets
Writing the School House Blues
Literacy, Equity, and Belonging in a Child's Early Schooling
von Anne Haas Dyson
Verlag: Teachers College Press
Reihe: Language and Literacy
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8077-6578-4
Erschienen am 06.08.2021
Sprache: Englisch
Umfang: 192 Seiten

Preis: 117,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 9. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

117,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

"This ethnographic study of a young African American boy's educational trajectory from Pre-K to second grade, examining how a district mandate to desegregate its schools altered the school-based experiences of Ta'Von and his fellow students. Taking a sociocultural perspective, the book examines the relationship between integration and social inclusion/exclusion, arguing that desegregation is not sufficient to create a truly inclusive schooling system. Citing instances of persistent inequality based on race, class, and gender, Dyson outlines how literacy, while complicit in both creating and magnifying these types of inequality/exclusion, can also be a powerful tool for remediating them and thereby creating truly inclusive spaces"--



Anne Haas Dyson is a professor of education policy, organization, and leadership at the University of Illinois at Urbana-Champaign. Her books include (with Celia Genishi) Children, Language, and Literacy: Diverse Learners in Diverse Times and ReWRITING the Basics: Literacy Learning in Children's Cultures.


weitere Titel der Reihe