Bültmann & Gerriets
Democratic Habits in the Art Classroom
Supporting Student Voice, Choice, and Community
von Elizabeth Sutton
Verlag: Teachers College Press
Reihe: Practitioner Inquiry
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8077-6900-3
Erschienen am 24.11.2023
Sprache: Englisch
Format: 218 mm [H] x 160 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 272 Gramm
Umfang: 192 Seiten

Preis: 43,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 3. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

43,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext

Elizabeth Sutton is professor of art history and head of the Department of Art at the University of Northern Iowa.



"This edited volume explores the ways in which practicing K-12 art educators can engage with students to develop democratic habits. The authors provide 9 case studies written by art teachers and based on action research in their classrooms. The sections, organized thematically by student choice, voice, and building community, suggest that these habits can be cultivated in the art classroom and are necessary for democratic engagement. Overall, the book suggests how art education is a bastion of freedom in public education where students and teachers can think and act collaboratively and critically"--


weitere Titel der Reihe