Bültmann & Gerriets
Dismantling Disproportionality in Practice
A Guide to Fostering Culturally Responsive Districts and Schools
von María G Hernández, Reed Swier, Hui-Ling Sunshine Malone
Verlag: Teachers College Press
Reihe: Disability, Culture, and Equit
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8077-6944-7
Erschienen am 24.05.2024
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 157 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 272 Gramm
Umfang: 192 Seiten

Preis: 43,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 3. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

43,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

"This resource offers processes and concrete tools to help school districts confront disproportionate outcomes of special education placement and exclusionary discipline for students of color"--



María G. Hernández has over a decade of experience partnering with pre-K-12 educators, providing technical assistance and training to develop culturally responsive education systems that address disproportionality and equity. Reed Swier is a former elementary teacher and administrator currently providing culturally responsive training and technical assistance to educators and district leaders. Hui-Ling Sunshine Malone is an educator, researcher, consultant, scholar-activist, and an assistant professor of education at the University California, Santa Barbara.


weitere Titel der Reihe