Bültmann & Gerriets
Sound in the Age of Mechanical Reproduction
von David Suisman, Susan Strasser
Verlag: University of Pennsylvania Press
Reihe: Hagley Perspectives on Busines
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8122-2229-6
Erschienen am 17.12.2012
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 151 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 480 Gramm
Umfang: 320 Seiten

Preis: 35,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 26. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

35,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

David Suisman is Associate Professor of History at the University of Delaware and is author of Selling Sounds: The Commercial Revolution in American Music. Susan Strasser is Professor of History at the University of Delaware and the author of Waste and Want: A Social History of Trash.



Introduction: Thinking Historically About Sound and Sense
—David Suisman

PART I: AFFECT AND THE POLITICS OF LISTENING
1. Distracted Listening: On Not Making Sound Choices in the 1930s
—David Goodman
2. ''Her Voice a Bullet'': Imaginary Propaganda and the Legendary Broadcasters of World War II
—Ann Elizabeth Pfau and David Hochfelder
3. ''Savage Dissonance'': Gender, Voice, and Women's Radio Speech in Argentina, 1930-1945
—Christine Ehrick

PART II: SONIC OBJECTS
4. Collectors, Bootleggers, and the Value of Jazz, 1930-1952
—Alex Cummings
5. High-Fidelity Sound as Spectacle and Sublime, 1950-1961
—Eric D. Barry

PART III: HEARING ORDER
6. Occupied Listeners: The Legacies of Interwar Radio for France During World War II
—Derek W. Vaillant
7. An Audible Sense of Order: Race, Fear, and CB Radio on Los Angeles Freeways in the 1970s
—Angela M. Blake
PART IV: SOUND COMMERCE
8. ''The People's Orchestra'': Jukeboxes as the Measure of Popular Musical Taste in the 1930s and 1940s
—Chris Rasmussen
9. Sounds Local: The Competition for Space and Place in Early U.S. Radio
—Bill Kirkpatrick
10. The Sound of Print: Newspapers and the Public Promotion of Early Radio Broadcasting in the United States
—Michael Stamm

Notes
List of Contributors
Index
Acknowledgments



Edited by David Suisman and Susan Strasser


weitere Titel der Reihe