Bültmann & Gerriets
Shot on Location
Postwar American Cinema and the Exploration of Real Place
von R Barton Palmer
Verlag: Univ of Chicago Behalf of Rutgers Univ Press
Reihe: Techniques of the Moving Image
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8135-6409-8
Erschienen am 18.02.2016
Sprache: Englisch
Format: 247 mm [H] x 160 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 612 Gramm
Umfang: 290 Seiten

Preis: 160,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 1. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

160,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Renowned film scholar R. Barton Palmer explores the historical, ideological, economic, and technical developments that led Hollywood filmmakers of the late 1940s and 1950s to increasingly head outside the studio and capture footage of real places. Examining works ranging from Sunset Blvd. to The Searchers, Shot on Location discovers the massive influence that wartime newsreels had on the postwar Hollywood film, as the blurring of the formal boundaries between cinematic journalism and fiction lent a “reality effect” to otherwise implausible stories. 



Preface
Acknowledgments
Introduction: Real History, Real Cinema
1. Filming the Transitory World We Live In
2. The Postwar Turn toward the Real
3. Of Backdrops and Place: The Searchers and Sunset Blvd.
4. An American Neorealism?
5. Noir on Location
6. Ramparts We Watch: Legacies
Conclusion: Authentic Banality
Notes
Index


weitere Titel der Reihe