Bültmann & Gerriets
Movie Migrations
Transnational Genre Flows and South Korean Cinema
von Hye Seung Chung, David Scott Diffrient
Verlag: Rutgers University Press
Reihe: New Directions in Internationa
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8135-6997-0
Erschienen am 06.07.2015
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 151 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 506 Gramm
Umfang: 306 Seiten

Preis: 42,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

42,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This timely new study reveals that, though South Korean popular culture might be enjoying new prominence on the global stage, the nation’s film industry has long been a hub for creative appropriations across national borders. Movie Migrations explores how Korean filmmakers have put a unique spin on familiar genres, while influencing world cinema from Hollywood to Bollywood. 

 



Acknowledgments

Introduction: South Korean Cinema’s Transnational Trajectories
 

Part I   From Classical Hollywood to the Korean Golden Age: Cinephilia, Modernization, and Postcolonial Genre Flows
 

1   Toward a Strategic Korean Cinephilia: A Transnational Détournement of Hollywood Melodrama

2   The Mamas and the Papas: Cross-Cultural Remakes, Literary Adaptations, and Cinematic “Parent” Texts

3   The Nervous Laughter of Vanishing Fathers: Modernization Comedies of the 1960s

4   Once upon a Time in Manchuria: Classic and Contemporary Korean Westerns
 

Part II   From Cinematic Seoul to Global Hollywood: Cosmopolitanism, Empire, and Transnational Genre Flows
 

5   Reinventing the Historical Drama, De-Westernizing a French Classic: Genre, Gender, and the Transnational Imaginary in Untold Scandal

6   From Gojira to Goemul: “Host” Cities and “Post” Histories in East Asian Monster Movies

7   Extraordinarily Rendered: Oldboy, Transmedia Adaptation, and the US War on Terror

8   A Thirst for Diversity: Trends in Korean “Multicultural Films,” from Bandhobi to Where is Ronny?
 

Conclusion: Into “Spreadable” Spaces: Netflix, YouTube, and the Question of Cultural Translatability

Notes

Index

 



Hye Seung Chung and David Scott Diffrient


weitere Titel der Reihe