Bültmann & Gerriets
Making Believe
Screen Performance and Special Effects in Popular Cinema
von Lisa Bode
Verlag: Rutgers University Press
Reihe: Techniques of the Moving Image
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8135-7997-9
Erschienen am 07.07.2017
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 153 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 412 Gramm
Umfang: 246 Seiten

Preis: 40,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 1. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

40,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

In the past twenty years, we have seen the rise of digital effects cinema in which the human performer is entangled with animation, collaged with other performers, or inserted into perilous or fantastic situations. Making Believe sheds light on these developments by historicizing screen performance within the context of special effects cinema and technological change in Hollywood filmmaking.



Introduction
 

1 Acting Through Machines: Fidelity and Expression from Cameras to Mo-Cap

2 Behind Rubber and Pixels: Mimesis, Seamlessness, and Acting Achievement

3 In Another’s Skin: Typecasting, Identity, and the Limits of Proteanism

4 Double Trouble: Authenticity, Fakery, and Concealed Performance Labor

5 Performing with Themselves: Versatility, Timing, and Nuance in Multiple Roles

6 There Is No There There: Making Believe in Composite Screen Space
 

Conclusion

Acknowledgments

Notes

Index



LISA BODE is a lecturer in film and television studies at the University of Queensland.
 


weitere Titel der Reihe