Bültmann & Gerriets
White Guys on Campus
Racism, White Immunity, and the Myth of Post-Racial Higher Education
von Nolan L Cabrera
Verlag: Rutgers University Press
Reihe: American Campus
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-8135-9907-6
Erschienen am 15.11.2018
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 150 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 376 Gramm
Umfang: 216 Seiten

Preis: 158,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

158,50 €
merken
Gratis-Leseprobe
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Details many of the contours of contemporary, systemic racism, while engaging the possibility of White students to participate in anti-racism. Ultimately, White Guys on Campus calls upon institutions of higher education to be sites of social transformation instead of reinforcing systemic racism.



Contents
Introduction
1          The unbearable Whiteness of being: White male racial immunity in higher education
2          “Race just doesn’t matter that much”: White insulation, Occam’s Racial Razor, and willful racial ignorance
3          “The only discrimination left is that against White men”: The campus racial politics of “reverse racism”
4          “Why can’t Stevie Wonder read? Because he’s Black”: Whiteness and the social performance of racist joking
5          “I almost lost my spot to a less qualified minority”: Imagined v. Real affirmative action
6          “They’d never allow a White Student Union”: The Racial Politics of Campus Space and Racial Arrested Development
7          “Because it’s the right thing to do”: Racial awakening and (some) allyship development
8          Conclusion: White guys on campus, What is to be done?
Appendix A
Appendix B
Acknowledgments
References
Index
 



NOLAN L. CABRERA is an associate professor in the Center for the Study of Higher Education at the University of Arizona in Tucson.
 


weitere Titel der Reihe