Bültmann & Gerriets
A New Literacies Sampler
von Colin Lankshear, Michele Knobel
Verlag: Peter Lang
Reihe: New Literacies and Digital Epistemologies Nr. 29
Hardcover
ISBN: 978-0-8204-9523-1
Erschienen am 11.01.2007
Sprache: Englisch
Format: 225 mm [H] x 150 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 376 Gramm
Umfang: 264 Seiten

Preis: 40,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

40,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The study of new literacies is quickly emerging as a major research field. This book «samples» work in the broad area of new literacies research along two dimensions. First, it samples some typical examples of new literacies ¿ video gaming, fan fiction writing, weblogging, role play gaming, using websites to participate in affinity practices, memes, and other social activities involving mobile technologies. Second, the studies collectively sample from a wide range of approaches potentially available for researching and studying new literacies from a sociocultural perspective. Readers will come away with a rich sense of what new literacies are, and a generous appreciation of how they are being researched.



The Editor: Michele Knobel is Professor of Education at Montclair State University in New Jersey, where she coordinates the graduate and undergraduate literacy programs. Colin Lankshear is Professor of Education at James Cook University, Australia, and Visiting Scholar at McGill University in Montreal, Canada. Their current research agenda focuses on new literacies and other social practices involving digital technologies under emerging conditions of Web 2.0 and the philosophy and conduct of teacher research. Their recent books include A Handbook for Teacher Research (2004), and New Literacies: Everyday Practices and Classroom Learning (2nd edition, 2006).


weitere Titel der Reihe