Bültmann & Gerriets
Socializing Epistemology
The Social Dimensions of Knowledge
von Frederick F. Schmitt
Verlag: Globe Pequot Publishing Group Inc/Bloomsbury
Reihe: Studies in Epistemology and Cognitive Theory
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8476-7959-1
Erschienen am 11.10.1994
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 531 Gramm
Umfang: 326 Seiten

Preis: 91,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

91,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

In this wide-ranging collection of never before published essays, distinguished scholars in the fields of philosophy and economics examine such questions as whether testimony is a basic source of knowledge, the degree to which notions of a good argument are determined by speakers and their audiences, the role of individual biases in the development of science, and the social aspects of group belief and group justification. The collection ends with the first comprehensive bibliography of social epistemology.



Frederick F. Schmitt is professor of philosophy at the University of Illinois at Urbana-Champaign and author of Knowledge and Belief (Routledge, 1992).



Chapter 1 Socializing Epistemology: An Introduction Through Two Sample Issues Chapter 2 Belief-Forming Practices and the Social Chapter 3 Egoism in Epistemology Chapter 4 Speaking of Ghosts Chapter 5 A Conservative Approach to Social Epistemology Chapter 6 Contrasting Conceptions of Social Epistemology Chapter 7 The Fate of Knowledge in Social Theories of Science Chapter 8 Good Arguments Chapter 9 Accuracy in Journalism: An Economic Approach Chapter 10 A More Social Epistemology Chapter 11 Remarks on Collective Belief Chapter 12 The Justification of Group Beliefs Chapter 13 Bibliography


weitere Titel der Reihe