Bültmann & Gerriets
Reading, Writing, and Talking Gender in Literacy Learning
von Barbara J. Guzzetti, Josephine Peyto Young, Margaret M. Gritsavage
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-87207-300-5
Erschienen am 01.08.2002
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 268 Gramm
Umfang: 178 Seiten

Preis: 73,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

Contents: Our Stories, Our Intentions, and Our Methods: An Introduction. Studies on Gender and Discussion. Studies on Gender and Reading. Studies on Gender and Writing. Studies on Gender and Electronic Text. Studies on Gender and Literacy Autobiography. Cross-Genre Summary, Recommendations, and Reflections. Appendices: Bibliography of Studies on Gender and Discussion. Bibliography of Studies on Gender and Reading. Bibliography of Studies on Gender and Writing. Bibliography of Studies on Gender and Electronic Text. Bibliography of Studies on Gender and Literacy Autobiography. Coding Form.



Barbara J. Guzzetti, Josephine Peyto Young, Margaret M. Gritsavage, Laurie M. Fyfe, Marie Hardenbrook



Until now, there has been no systematic analysis or review of the research on gender and literacy. With all the media attention and research surveys surrounding gender bias and the inequities that continue to flourish in education, a synthesis of the research studies was needed to raise awareness of gender issues in learning and literacy, to provide successful interventions and recommendations to educators, and to point out the direction for future inquiries by examining the unanswered questions of the existing research. For the convenience of readers, the studies are organized by genre: gender and discussion, reading, writing, electronic text, and literacy autobiography.
Published by International Reading Association


andere Formate