Bültmann & Gerriets
Education, Modernity, and Fractured Meaning
Toward a Process Theory of Teaching and Learning
von Donald W Oliver
Verlag: State University of New York Press
Reihe: Suny Philosophy
Taschenbuch
ISBN: 978-0-88706-942-0
Erschienen am 18.07.1989
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 318 Gramm
Umfang: 268 Seiten

Preis: 37,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 15. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

37,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

An indictment of the ideology of modernity, which has resulted in our leading incoherent and fragmented lives, Oliver and Gershman's book explores the profound paradigmatic differences that exist among the world's people and describes a rich theory of knowing and being, commonly called "process philosophy." The promise of process philosophy is in its potential to allow us to participate more fully in the flow of all of time and nature. But what does it mean for a teacher and student in the learning situation to have a process point of view? The authors also discuss many of the various implications in regard to language, space, power relationships, and time as they place process philosophy in the educational context.


weitere Titel der Reihe