Bültmann & Gerriets
Performing Embodiment in Samuel Beckett's Drama
von Anna Mcmullan
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 6 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-000-11610-6
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 24.07.2020
Sprache: Englisch
Umfang: 196 Seiten

Preis: 70,99 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The representation and experience of embodiment is a central preoccupation of Samuel Beckett's drama, one that he explored through diverse media. McMullan investigates the full range of Beckett's dramatic canon for stage, radio, television and film, including early drama, mimes and unpublished fragments. She examines how Beckett's drama composes



Anna McMullan is Chair in Drama at Queen's University Belfast.



Acknowledgments 1: Introduction 2: Dehiscent Bodies: From 'Le Kid' to Eleutheria 3: Intercorporeal Performances and the Hauntings of History in Waiting for Godot and Endgame 4: 'This visible flesh': Krapp's Last Tape and Happy Days 5: Mimes and Fragments: Corporeal Laboratories 6: Radiophonic Embodiments 7: The Flesh of the Screen and the 'eye of prey': Beckett's Film 8: Unhomely Semblances and the Televisual Matrix 9: The Late Theatre: Performing Traces of Embodiment 10: Mutated Bodies: Stage Performances of Beckett's Late Prose Texts Conclusion: Re-embodying Beckett's Drama in the Twenty-first Century Notes Bibliography Index


andere Formate